Friday 15 November 2013

Semalam 13 November & hari ini 14 November bersamaan dengan 9 & 10 Muharam. Pada tarikh ni kita disunatkan berpuasa.

Maka Rasulullah SAW berkata, “Jika begitu, tahun depan insya-ALLAH kita puasa sekali pada hari yang ke sembilannya.” Ibnu ‘Abbas berkata, “Tetapi belum sempat sampai tahun depan, beliau telah wafat terlebih dahulu.” (Hadis Riwayat Muslim)
Dari hadis ini, umat Islam tidak hanya disunnahkan agar berpuasa di hari ke-10 Muharam atau dikenali sebagai hari Asyura, tetapi juga turut disunnahkan agar berpuasa pada hari ke sembilan Muharam.
Rasulullah mengisyaratkan tentang kelebihan puasa ‘Asyura sebagaimana sabdanya, “Adapun puasa di hari Asyura, aku memohon kepada ALLAH agar ia dapat menghapuskan dosa setahun yang lalu.” (Hadis Riwayat Muslim)

Bukan nak cerita pasal berpuasa tu. Tapi apa yang saya makan masa bersahur, Terjaga pukul 5.30; apa yg sempat dimasak??? Sah-sah seteguk air jer. Tp bukan sekadar segelas air yang saya minum. Saya sertakan juga 2 biji VITALEA, 5 biji ALFALFA dan 1 biji OMEGAGUARD.

Kenapa 3 jenis pill ni yang menjadi pilihan???

           
                                                           
FUNGSI VITALEA

  • mencantikkan kulit dan menegangkan kulit
  • melicinkan kuku
  • menguatkan rambut dr segi akar
  • membantu mencegah tiroid @ beguk
  • memberi badan rasa bertenaga dan tidak lesu
  • meningkatkan kesihatan menyeluruh
  • menyokong jangkahayat usus, mata dan hati
  • meningkatkan kekuatan tulang & sistem imunisasi
                             
                                       
FUNGSI ALFALFA

1.    Merawat gangguan pencernaan
2.    Mengawal kolestrol dalam darah
3.    Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4.    Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5.    Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6.    Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7.    Mengurangkan simptom menopous
8.    Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9.    Merawat masalah sembelit
10.  Menyahkan toksik dalam tubuh
11.  Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12.  Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13.  Membantu masalah penghadaman
14.  Sebagai MILK-BOOSTER
15.  Mengurangkan masalah pundi kencing
16.  Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17.  Meningkatkan kesihatan prostat
18.  Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19.  Menghangatkan hubungan suami isteri
20.  Membantu tingkatkan kesihatan lelaki

                                        
                               
FUNGSI OMEGAGUARD
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  • Mengurangkan risiko angin ahmar (strok)
  • Merendahkan tekanan darah
  • Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
  • Mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
  • Melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
  • Mengurangkan risiko degupan jantung tidak normal  
Sebagai ibu yang masih menyusukan bayinya, supplement penting supaya badan kekal bertenaga agar pengeluaran susu tidak merundum teruk. Kerana itulah saya memilih ketiga-tiga jenis pil ini. Selain menjalankan tanggungjawab terhadap anak, saya juga cuba mencari bekalan di akhirat. Moga Allah menerima ibadah saya kali ini.

Ok. Itu saja saya share mengenai supplement pilihan saya. Ada banyak lagi tp yang 3 ini adalah TEMAN BAIK saya ketika ini.

Ingin kekal bertenaga seperti saya??? PM saya di faceboook : Azlin Jaafar atau Fanpage : Superb Nutrition. Atau inginkan respond yang lebih cepat, SMS/Whatsapp @ 0123769117. 

Saya sedia menjadi bahan rujukan anda.

Assalamualaikum...


0 comments:

Post a Comment