Friday, 15 November 2013

Semalam 13 November & hari ini 14 November bersamaan dengan 9 & 10 Muharam. Pada tarikh ni kita disunatkan berpuasa.

Maka Rasulullah SAW berkata, “Jika begitu, tahun depan insya-ALLAH kita puasa sekali pada hari yang ke sembilannya.” Ibnu ‘Abbas berkata, “Tetapi belum sempat sampai tahun depan, beliau telah wafat terlebih dahulu.” (Hadis Riwayat Muslim)
Dari hadis ini, umat Islam tidak hanya disunnahkan agar berpuasa di hari ke-10 Muharam atau dikenali sebagai hari Asyura, tetapi juga turut disunnahkan agar berpuasa pada hari ke sembilan Muharam.
Rasulullah mengisyaratkan tentang kelebihan puasa ‘Asyura sebagaimana sabdanya, “Adapun puasa di hari Asyura, aku memohon kepada ALLAH agar ia dapat menghapuskan dosa setahun yang lalu.” (Hadis Riwayat Muslim)

Bukan nak cerita pasal berpuasa tu. Tapi apa yang saya makan masa bersahur, Terjaga pukul 5.30; apa yg sempat dimasak??? Sah-sah seteguk air jer. Tp bukan sekadar segelas air yang saya minum. Saya sertakan juga 2 biji VITALEA, 5 biji ALFALFA dan 1 biji OMEGAGUARD.

Kenapa 3 jenis pill ni yang menjadi pilihan???

           
                                                           
FUNGSI VITALEA

  • mencantikkan kulit dan menegangkan kulit
  • melicinkan kuku
  • menguatkan rambut dr segi akar
  • membantu mencegah tiroid @ beguk
  • memberi badan rasa bertenaga dan tidak lesu
  • meningkatkan kesihatan menyeluruh
  • menyokong jangkahayat usus, mata dan hati
  • meningkatkan kekuatan tulang & sistem imunisasi
                             
                                       
FUNGSI ALFALFA

1.    Merawat gangguan pencernaan
2.    Mengawal kolestrol dalam darah
3.    Menghapuskan kolestrol buruk 'LDL' dari tubuh
4.    Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5.    Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6.    Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
7.    Mengurangkan simptom menopous
8.    Merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
9.    Merawat masalah sembelit
10.  Menyahkan toksik dalam tubuh
11.  Mengurangkan kesakitan otot dan sendi
12.  Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
13.  Membantu masalah penghadaman
14.  Sebagai MILK-BOOSTER
15.  Mengurangkan masalah pundi kencing
16.  Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
17.  Meningkatkan kesihatan prostat
18.  Bertindak seperti kacip fatimah kepada wanita
19.  Menghangatkan hubungan suami isteri
20.  Membantu tingkatkan kesihatan lelaki

                                        
                               
FUNGSI OMEGAGUARD
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  • Mengurangkan risiko angin ahmar (strok)
  • Merendahkan tekanan darah
  • Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
  • Mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
  • Melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
  • Mengurangkan risiko degupan jantung tidak normal  
Sebagai ibu yang masih menyusukan bayinya, supplement penting supaya badan kekal bertenaga agar pengeluaran susu tidak merundum teruk. Kerana itulah saya memilih ketiga-tiga jenis pil ini. Selain menjalankan tanggungjawab terhadap anak, saya juga cuba mencari bekalan di akhirat. Moga Allah menerima ibadah saya kali ini.

Ok. Itu saja saya share mengenai supplement pilihan saya. Ada banyak lagi tp yang 3 ini adalah TEMAN BAIK saya ketika ini.

Ingin kekal bertenaga seperti saya??? PM saya di faceboook : Azlin Jaafar atau Fanpage : Superb Nutrition. Atau inginkan respond yang lebih cepat, SMS/Whatsapp @ 0123769117. 

Saya sedia menjadi bahan rujukan anda.

Assalamualaikum...


Tuesday, 12 November 2013

Selamat siang semua...selamat bekerja kpd yg bekerja. Apa yang nak kita ceritakan hari ini yea??? Nak cerita pasal mengandung dan menyusu lagi??? Tukar pulak lah yer. Cerita pasal anak-anak lah pulak...


Pentingnya sarapan pagi kanak-kanak..
=========================

SENARIO ini mungkin biasa kita dengar. Sama ada tahu atau tidak ambil kisah, segelintir ibu bapa masih tidak memberi perhatian serius terhadap kepentingan sarapan pagi untuk memastikan anaknya dapat menumpukan sepenuh perhatian pengajaran di dalam kelas.

Kajian menunjukkan pengambilan sarapan pagi dapat membantu seseorang terutama kanak-kanak memberi tumpuan penuh ketika di sekolah dan membantu meningkatkan prestasi pembelajaran.

Tanpa sarapan pagi, kanak-kanak sukar menumpukan sepenuh perhatian, tidak bermaya dan mengantuk pada awal pagi persekolahan.

Pensyarah Kanan, Jabatan Pemakanan dan Dietetik, Universiti Putra Malaysia, Dr Barakatun Nisak Mohd Yusof, berkata sarapan pagi amat penting bagi memulakan hari individu dengan lebih bertenaga selepas lebih lapan jam tidur, terutama otak.

Bagi kanak-kanak sekolah rendah berusia enam hingga 12 tahun, Dr Barakatun menjelaskan, makanan yang rendah kandungan lemak, sederhana protein dan karbohidrat serta tinggi kandungan, vitamin dan mineral adalah yang terbaik untuk kanak-kanak sekolah rendah.

=========================================

Antara fakta menarik tentang MEALSHAKE

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

~ Rasa yang lazat digemari tua dan muda.Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi,nutrien yang perlu untuk badan,tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.

========================================

Menarik tentang OMEGA pula :-

Setiap kapsul gel lembut Omegaguad Shaklee mengandungi :-
330mg Omega3, 180mg EPA, 120mg DHA
Jadi per serving 3 capsules Omegaguard kita akan mendapat lebih kurang 1000mg..

# Mengandungi minyak ikan
# Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak
omega 3 termasuk DHA dan EPA.
# DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan,
menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang
perlu diperolehi melalui pemakanan.
# Imuniti badan
# Meningkatkan daya tumpuan dalam pembelajaran
#Sistem peredaran darah yang teratur

Akhir kata,… Jika kita mampu membeli pakaian, brg mainan, buku, dan mcm2 utk anak kita.. tak salah jika peruntukkan sebahagian duit utk perkembangan minda dan fizikal anak2..Ianya pelaburan terbaik demi kesihatan anak-anak..Anak-anak adalah harta kita..



Credit utk Mamafazryn




Mengapa kita perlukan suplemen??

7 SEBAB MENGAPA BADAN KITA PERLUKAN SUPLEMEN

1. Dalam sesetangah situasi, badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya Vitamin C dan Vitamin E yang diperoleh daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti-penuaan.

2. Buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan galian yang kurang berbanding dengan buah dan sayur dari tanah yang subur. Racun perosak, racun serangga dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

3. Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Contohnya Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa memasak.

4. Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik boleh menggangu penyerapan zat makanan. Amalan diet yang tinggi kafien,lemak, gula dan garam dapat mengurangkan simpanan zat makanan di dalam tubuh.

5. Makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang disarankan.

6. Gaya hidup masakini dengan kehidupan yang sibuk, jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan bahan kimia.

7. Bagi yang bekerja, makanan tengahari selalunya di luar dan hidangan malam disediakan seringkas mungkin. Maka pengambilan makanan seimbang kadangkala tidak dititikberatkan.

NOV-Promo VIVIX datang lagi..

Bulan November bulan Vivix lagi. Tahun ini 2 kali promo Vivix. Kenapa yer?? Tak kisahlah apa pun alasan pihak Shaklee, tapi pengguna-pengguna tegar Vivix sure senyum lebar. Mau tak lebar??? Setiap kali Shaklee buat promo, harga mesti tergolek-golek jatuh gaung. Merundum habis. Ni lah masanya nak beli lebih dari 1 botol. Dan sgt sesuai dihadiahkan buat insan-insan tersayang ie mak, abah, suami, atuk, nenek. Nak makan sendiri pun bagus juga. Kot nanti suami puji nampak muda 25 tahun, tak rasa kembang setaman ker??? Mustahil?? Siapa kata mustahil?? Kan ker Vivix ni juga tonik anti penuaan...

Dah banyak sgt saya post pasal Vivix. So takyah cerita lagi pasal kandungan, manfaat, keistimewaan bla..bla..bla.. Sekarang dah tiba masa utk alami dan rasai sendiri KEHEBATAN vivix ini. Cepat place order sekarang sebelum harga kembali ke asal.

Nak order?? SMS/Whatsapp @ 0123769117 atau
                     PM di : FB : Azlin Jaafar or
                     Fanpage : Superb Nutrition

Tuesday, 1 October 2013

VIVIX




Orang dok cakap-cakap pasal Vivix. Apa Vivix tu??? Sekarang dah byk cerita tentang supplement2 yang sesuai utk penyakit2 bahaya spt Diabetes, Strok, Jantung, Kanser etc.Ada MonaVie, Gamogen...isk..pendek kata ada byk lah. Dan sekarang citer pasal Vivix lak. 
Ok jom kita baca sikit khasiat dan kelebihan Vivix ni





Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.
Siapa yang memerlukan Vivix? Ya, sesiapa sahaja (dewasa) yang mahu mendapat khasiat polifenol semulajadi yang tinggi, demi sebuah kesihatan.
Biasanya kami menyarankan sekiranya mengambil Vivix, tidak perlu mengambil suplemen lain. Ya, ini kerana harganya yang agak mahal. Namun, sebenarnya Vivix boleh diambil dengan suplemen lain, kerana ia memberi kesan sinergi bila diambil bersama-sama. Walau bagaimanapun, Vivix sahaja sudah cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.
Vivix perlu disimpan dalam peti sejuk kerana penghasilannya dari bahan semulajadi memerlukan suhu rendah agar tahan lebih lama.

VIVIX BERTINDAK DALAM 4 CARA


1. Mempertahankan sel (cell defense)
2. Memberi tenaga pada sel
3. Memperbaiki Sel
4. Meningkatkan Prestasi Sel

4 BAHAN AKTIF DALAM VIVIX



Jadual di atas menunjukkan perbandingan VIVIX, MONAVIE, TAHITAN MONIE dan XANGO JUICE dan telah menunjukkan yg VIVIX membekalkan orac value yg tinggi untuk tubuh manusia

MANFAAT VIVIX SHAKLEE



APAKAH RESVERATROL DAN KHASIATNYA

Resveratrol adalah sejenis anti oksida - polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang, manakala kulit anggur merah mengandungi konsentrasi yang paling tinggi. Resveratrol bertindak sebagai 'sistem imunisasi' untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.




Berdasarkan kajian yang dilakukan oleh Shaklee, maka terhasillah Vivix, yang mempunyai resveratrol dan campuran phytonutrient yang diperolehi dari anggur muscadine yang telah menunjukkan 10 kali lebih berkesan dari pengambilan resveratrol semata-mata. 

Resveratrol merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya. 

Anggur muscadine adalah anggur yang jarang didapati, dan ia adalah anggur terbaik kerana ia hidup secara semulajadi dalam cuaca yang ekstem. Semakin buah anggur itu terdedah kepada suasana ekstrem, semakin ia menghasilkan resevratrol yang tinggi! 

MENARIK TENTANG VIVIX
  • Satu sudu teh Vivix mengandungi resveratrol yang bersamaan dengan 3000 gelas wain merah...pastinya alternatif terbaik bagi muslim
  • 2500 kajian diterbitkan terhadap bahan-bahan yang digunakan dalam Vivix
  • Bahan yang digunakan mempunyai potensi lebih 10 kali ganda dari resveratrol semata-mata dalam memperlahankan penuaan sel
  • Mempunyai lebih dari 15 polyphenol termasuk ellagitannins yakni antioksidan semulajadi
  • Diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi tanpa pewarna tiruan, pemanis, perasa, alkohol dan pengawet
  • Semestinya halal dan mendapat kelulusan KKM
  • Dipatenkan eksklusif untuk Shaklee.

GOLONGAN YANG MEMERLUKAN VIVIX

  • Pesakit diabetes
  • Pesakit arthiritis
  • Pesakit gout
  • Pesakit cancer yg telah menjalani kemoterapi
  • Org yg rabun mata-memerlukan antioksidan yg tinggi
  • Ibubapa yg sibuk bekerja dan menguruskan anak-anak
  • Golongan yg mementingkan kesihatan yg optimum
  • Atlit atau yg aktif bersukan
  • Anti penuaan

Senang cerita, kalau anda adalah seorang yg malas nk consume byk2 supplement, boleh ambil VIVIX Shaklee ni sahaja. Satu sudu teh sehari...memadai utk semua jenis masalah dan penyakit. Complete untuk KESIHATAN dan KECANTIKAN. Pill lain dah tak perlu dah..boleh tolak tepi..hihi

Ok. Kita stop dulu citer untuk hari ni. Nanti ada kesempatan, saya akan sambung dengan testimoni-testimoni pengguna2 Vivix dr Shaklee ni yer.

Hubungi saya Azlin Jaafar untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee. Juga untuk mendapatkan harga istimewa pastinya.

" Those who laugh last, laugh BEST!!"

Adios, amigos...Assalamualaikum...

Tuesday, 4 June 2013

HAMIL dan PUASA

Anda ingin berpuasa??? Tapi anda hamil dan takut kandungan terjejas??? Tapi patutkah itu semua dijadikan sebagai alasan??? Habis??? Kalau begitu tak perlu berpuasa ke?? Kan nanti kena ganti puasa...Tak payah ganti ker??? Maknanya cepat atau lambat puasa tetap kena puasa.

Memang dalan Islam ada mengatakan ibu hamil tidak digalakkan berpuasa jika dikhuatiri memudaratkan ibu dan anak. Tetapi tidak bermakna kita oleh gunakan itu sebagai alasan untuk tidak berpuasa. Mesti ada jalannya...caranya...Cari dan terus mencari. Allah tidak zalim untuk menganiaya umatNya...kita manusia jer yang sering menzalimi diri sendiri.

Jadi?? Mari saya bantu anda...

MEALSHAKE  


  • mengandungi 24 vitamin dan mineral lengkap yang dapat membantu memberi tenaga sepanjang menjalani ibadah puasa
  • kaya dengan protein yang memberi rasa kenyang
  • kaya dengan fiber untuk membantu pelawasan
  • didatangkan dalam bentuk serbuk untuk mudah menyediakan hidangan
  • bau dan rasa yg enak tanpa pewarna juga pengawet
ESP


  • kaya dengan protein yang memberi rasa kenyang
  • sebagai milk-booster; tiada masalah bagi ibu yang menyusukan bayi
  • memberi tenaga sepanjang berpuasa
  • membantu mengurangkan kolestrol

  • PERFORMANCE DRINK

    • mengurangkan kehilangan air dalam badan
    • mengurangkan rasa dahaga lebih lama
    • memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan stamina
    • dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan

    Jadi tiada lagi alasan untuk tidak berpuasa okay. Berusahalah untuk memenuhi tuntutan agama kita. Kita kena seimbang. Dunia dikejar, akhirat juga perlu dicari...Baru berkat.

    Mana nak dapat semua di atas??? hubungi saya LIN dgn cara CALL/SMS/WHATSAPP di 012-3769117
    Sebarang pertanyaan juga kemusykilan, in shaa Allah sy akan bantu.



    VIVIX by Shaklee


    CUBA renungkan wajah ibu dan ayah yang semakin dimamah usia yang dilakari dengan garis-garis halus, terbayang pula bagaimana wajah kita pada usia mereka.
    Usia yang melangkah tahun demi tahun bakal mengubah bentuk fizikal menyebabkan ramai yang sanggup berbelanja besar untuk 'mengekalkan keremajaan' masing-masing.
    Ada yang menjalani pembedahan plastik yang dikatakan mampu mengembalikan penampilan fizikal seseorang.
    Ada juga yang mengambil pelbagai makanan tambahan serta suntikan untuk mengekalkan keremajaan.
    Apa yang perlu diketahui penuaan merupakan proses semulajadi sememangnya dijangka dan tidak siapa boleh menghalangnya daripada terus berlaku.
    Meskipun penuaan satu proses semula jadi, mengapa manusia menjadi tua masih dilihat sebagai misteri kehidupan yang kompleks. 

    Ada beberapa teori mengapa manusia menjadi tua. 
    Pertama berkait dengan faktor genetik iaitu sesuatu yang sudah diprogramkan, misalnya berapa kali sel akan membiak dan menggantikan sel yang lama telah dikodkan dalam program genetik.
    Contohnya sel yang diprogramkan untuk 60 tahun, apabila sampai usia 60 tahun, graf aktivitinya mula menurun. 
    Teori kedua pula apabila seseorang menjadi tua mungkin disebabkan kesan toksin di dalam persekitaran atau pemakanan.Toksin yang terdapat secara semulajadi di dalam bentuk radikal atau ion bebas atau yang dihasilkan bahan kimia, contohnya rokok menyebabkan kematian sel lebih awal daripada kematian secara semulajadi.
    Ini menyebabkan proses penuaan berlaku dengan lebih cepat.
    Bagaimanapun kajian sains mendapati proses penuaan boleh diperlahankan manakala penyakit yang berkaitan dengannya boleh dicegah.
    Kajian saintifik mempunyai bukti yang kukuh menunjukkan bahan semulajadi yang terdapat dalam anggur yang dikenali sebagai resveratrol berupaya mengubah kesan negatif akibat pengambilan makanan dengan kalori tinggi dan meningkatkan jangka hayat pada tikus yang diuji.
    Menggunakan hasil kajian berkenaan, sebuah syarikat yang membekalkan makanan kesihatan tambahan Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd, meneruskan kajian berkenaan bagi menjadikan resveratrol sebagai tonik anti penuaan yang sedang dalam proses permohonan paten.
    Cabaran revolusi dalam menangani penuaan peringkat sel, Campuran Minuman Botanikal Vivix telah diperkenalkan buat kali pertama di negara ini oleh Shaklee.
    Ketua Pegawai Eksekutif Shaklee Corporation Dr. Carsten R. Smidt berkata, pihaknya bangga dengan pencapaian inovasi Vivix.
    "Pasukan kami telah melaburkan masa bagi mencipta dan menghasilkan campuran unik kandungan polifenol yang apabila ditambah dengan resveratrol telah menunjukkan hasil kajian makmal yang positif terhadap empat punca mekanisme penuaan sel," katanya.
    Empat mekanisme berkenaan adalah melindungi dan membaiki DNA,menyelaras genetik, pengeluaran tenaga sel dan memperlahankan proses penuaan.
    Cuba bayangkan, makanan tambahan anti-penuaan, hidangan Vivix lebih baik berbanding dengan kandungan resveratrol yang terdapat dalam produk anti penuaan biasa yang terdapat di persekitaran.
    Kajian makmal menunjukkan kandungan Vivix didapati 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding dengan mekanisme utama resveratrol tunggal. 
    "Pada masa resveratrol menangani tiga hingga empat mekanisme penuaan, ini tidak berkesan dalam menangani pembentukan protein AGE yang meningkatkan integriti dan hayat sel," katanya.
    Oleh sebab itu jelas Carsten, saintis mereka di Shaklee telah mengenalpasti dan mencipta campuran polifenol yang 10 kali lebih berkuasa berbanding hanya resveratrol dalam menangani empat mekanisme penuaan sel.
    Pengguna boleh mengambil sekurang-kurangnya satu sudu teh Vivix sehari semasa sarapan atau makan tengahari.
    Kandungan utama Vivix adalah anggur Muscadine, Elderberry, Polyganum cuspidatum dan lobak ungu.
    Buat masa ini Vivix keluaran Shaklee telah mendapat Sijil Halal dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

    image : credit to http://vitaminsemulajadi.com

    Tonik anti penuaan (Sumber: UTUSAN MALAYSIA)
    Oleh KHAIRUNNISA SULAIMAN 

     So,tunggu apa lagi??? Jom dapatkan VIVIX Shaklee pada harga runtuh!! Harga istimewa utk customer tersayang! Boleh contact saya Lin thru sms/whatapps/call: 012-3769117 utk sebarang pertanyaan or utk order VIVIX anda:)

    Thursday, 30 May 2013

    GOUT

    Petua mengatasi sakit Gout




    Terasa seperti ada kaca yang menusuk ke kaki? Tak bebas bergerak dan melakukan aktiviti harian? Program tergendala?
    Tak boleh driving? Nah, itulah penangan gout.

    Apabila gout berlaku ia mampu menyebabkan kesakitan yang amat, bisa/pedih, kekejangan, kehangatan dan bengkak pada satu-satu sendi kebiasaannya pada ibujari kaki (75% serangan pertama). Kesakitan itu boleh berlaku berulang-ulang sehingga ia dirawat.

    Punca Gout
    Asid urik yang berlebihan di dalam darah akan menghasilakn GOUT!. Asid urik tinggi(KAUT) itu mula membentuk mendapan atau hablur seperti Kristal pada sendi-sendi tertentu. menyebabkan episod serangan gout anda bermula. Bayangkan anda terpijak bucu-bucu tajam batu karang dalam laut. Sakit bukan? Inikan pula ada hablur-hablur yang berkumpul pada sendi anda dan mula menyucuk dari dalam…Adoiii…
    Cara mengatasi

     Apa rawatannya?
    Rawatan gout terbahagi kepada dua:
    1.     Rawatan segera untuk menangani kesakitan

    a.     Rawatan sendiri
                                                 
      i.     Tinggikan aras sendi yang sakit (contohnya jika ibu jari kaki yang sakit, tinggikan kaki dari aras kepala). Ini menggalakan reversal pengaliran darah supaya darah tidak terkumpul disekitar sendi yang mengalami keradangan justeru tidak menambah kesakitan yang dialami meskipun tidak mengurangkannya dengan signifikan.
                                               
       ii.     Meletak pek ais disekitar sendi untuk melegakan bengkak dan rasa panas.Jangan letak ais secara terus kepada kulit atau lebih dari 20minit untuk mengelakkan kerosakan pada kulit.

    b.     Ubat-ubatan (Rujuk doktor!)
                                                 
      i.     Non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) : diclofenac indomethacin, naproxen
                                                
      ii.     Colchicine

    2.     Rawatan berterusan untuk mengelakkan kesakitan di masa hadapan.

    a.     Pemakanan :
                                                  
    i.     Mengurangkan atau menghindari makanan yang kaya dengan purina.
                                                
      ii.     Minum air dengan banyak.
     iii.     Kurangkan berat badan

    b.     Bekam lintah ternyata antara salah satu alternatif selain ubatan moden yang digunakan untuk menghilangkan serta mencegah penyakit gout. Keberkesanan bekam lintah dalam menyembuh penyakit ini adalah kerana wujudnya  hirudin(pencair darah) dalam air liur lintah
     Vitamin cadangan (tentunya Shaklee.. oh my...)
                                                
    i.      Vita C
    ii.     Vivix – mengandungi kompaun antioksidan anthocyanains yang mampu melegakan keradangan dan mengurangkan tahap urate (hablur Kristal terhasil dari asid urik) dalam darah. *
    iii.     Omega Guard (Omega 3 Fatty Acids)

    ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
    --------------------------------------------------- 
    Hubungi saya Azlin Jaafar dengan sms ke 012 3769117  untuk maklumat lanjut.

    Sunday, 19 May 2013

    VIVIX


    VIVIX suplemen kesihatan berkhasiat untuk kehidupan


    VIVIX ...BADAN SIHAT DAN PULIH DARI PENYAKIT KRONIK

    Semua orang mengidam untuk hidup selama mungkin dan dikurniakan kesihatan tubuh badan yang berpanjanganTetapi berharap sahaja belum mencukupi.Harus disertai dengan pelbagai usaha dan tawakkal serta inisiatif yang bersesuaian.Justeru itu shaklee ingin berkongsi kebaikan mengenai vivix iaitu suplemen dunia yang terhebat untuk rahsia tua yang berpanjangan.

    Apakah VIVIX?

    Suplemen terbaik dunia untuk memberikan kesan anda lebih muda 25 tahun
    Kandungan VIVIX yang suci dan halal lagi semulajadi berkesan

    Anggur Muscadine-Anggur terbukti dapat membantu perempuan mencegah sakit barah.ANTIOKSIDAN dalamnya membantu melindungi dari radiasi fibrosis iaitu pengerasan di sekitar payudara akibat radioterapi yang menyakitkan
    • Lebih Kromosom : 20 berbanding19 kromosom - Membantu melanjutan usia
    • Kuasa Antioksidan - 40 X lebih tinggi
    • Polifenol yang penting dalam Anggur Muscadine : Elagik Asid, OPCs (oligomerik proanthocyanidins) & Kuercetin
    • Anti-kanser, antioksidan, anti-inflamasi
    • Kebaikan Polifenol Anggur Muscadine: Anti-kanser, menyokong kesihatan sendi, mengurangkan kedutan, mengurangkan risiko penyakit jantung, mengurangkan komplikasi diabetes dan mengurangkan risiko bronkitis├╝ & penyakit lelah.


    Lobak Ungu 
    Mengandungi polifenol Anthocianin yang amat berkuasa untuk:

    • Antioksidan
    • Anti-inflamasi
    • Agen Anti-bakteria
    • Mengurangkan kolesterol Kebaikan kesihatan
    • Meningkatkan fungsi imun
    • Meningkatkan penglihatan visual
    • Antibiotik semulajadi
    • Melindungi daripada penyakit jantung



    Elderberry Eropah (Sambucus Niagra) 

    • Mempunyau ciri antioksidan yang kuat.
    • Juga kaya dengan Vitamin A, B, C dan nutrient seperti asid amino, caretenoid, tannin dan rutin.
    • Sangat berkesan mengubatai simptom flu.
    • Kaya dengan anthocyanin: memberi kesan anti radang.
    • Merendahkan tahap kolestrol dan menghalang oksidasi LDL.
    • Perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular.
    • Mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.


    Polygonum Cuspidatum

    • Sumber yang unggul bagi Resveratrol
    • Akarnya ("He Sho Wu") kaya dengan kandungan resveratrol
    • Digunakan sebagai ubat tradisional untuk merawat rambut beruban di negara China & Japan selama lebih 100 tahun
    • 100% semulajadi
    • Min. 98% tulen
    • 100% bebas emodin = Selamat dan Mudah diterima oleh tubuh
    KEBAIKAN MAKSIMUM

    Menyokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular
    Menyokong kesihatan otak
    Menyokong fungsi imuniti dipertingkatkan
    Menyokong fungsi sendi
    Menggalakkan panjang umur sel
    Meningkatkan tenaga selular
    Menggalakkan kesihatan yang baik dan kesejahteraan
    Menyediakan sokongan antioksidan

    Shaklee hanya menggunakan anggur khas super dalam formula Vivix? Itu betul, saintis Shaklee menumpukan perhatian pada anggur yang luar biasa super, yang dikenali sebagai Vitis rotundifolia. Ini adalah satu-satunya anggur terdapat dalam alam semula jadi dengan tambahan kromosom, yang saintis percaya meningkatkan lagi profil polifenol dan manfaat kesihatan yang berpotensi. 

    Testimoni VIVIX

    PUAN NORMAH
    Aslamulaikum dan selamat sejahtera,nama saya Norimah, saya seorang surirumah sepenuh masa dan saya berumur 58 tahun apa yang menjadi masalah kepada saya ialah apabila saya membuat kerja rumah atau pun memasak tangan saya akan merasa kebas dan bila berjalan lebih sedikit maka betis saya pula yang sakit. Untuk ini sudah bermacam produk yang saya cuba... contohnya. supplement calsium, glucosamine dan yg lain2 yang ada di farmasi. saya juga telah berjumpa dengan doktor pakar ataupun tidak pakar. Mereka kata biasalah ni untuk orang dah berusia. Setelah lama berusaha maka saya diperkenalkan dengan shaklee pada 2 tahun lepas dan semenjak itu saya mula makan kalsium, gla, vita- c serta omega 3 dari shaklee. Alhamdullilah saya merasa kekurangannya dari setiap hari kepada 3 kali seminggu tetapi saya tetap merasa kebas di tangan itu dan sakit di betis setiap kali bekerja kuat terutamanya bila kenduri kendara.Pada awal januari 2010 saya diperkenalkan pula dengan produk baru dari shaklee iaitu vivix, dan apa yang menarik perhatian saya ialah produk ini boleh mengembalikan badan saya menjadi muda 25 tahun....bab ni saya rasa mungkin ramai yang tak percaya!. saya pun sama juga...dalam hati berkata betul ke ni?, tetapi saya telah kenal Shaklee 2 tahun lepas dan selalunya apa yang di claim oleh shaklee adalah dijamin berkesan.jadi saya pun membeli produk ini. dan mencubanya.Hari pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa perubahan yang ketara cuma saya rasa saya tidak mudah penat walaupun seharian buat kerja di rumah.Hari ketiga saya ada majlis yaasinan ( majlis baca yasin beramai2 di rumah) dan saya seperti biasa akan memasak utk menjamu mereka yang datang......pada kebiasaannya apabila saya membuat majlis begini tangan saya akan merasa kebas dan betis saya mula sakit...Tetapi amat menakjubkan kerana satu hari tu saya tidak merasa sakit walau sedikitpun...adakah ini disebabkan vivix! setelah selesai majlis dan sampai waktu tidur malam saya masih tidak merasa apa2 malah badan saya tidak rasa penat sedikit pun. keesokkannya saya telefon Jess dan memberitahunya. baguslah katanya badan dah jadi muda latu. Betul ke badan saya dah jadi muda?? kalau betul saya merasa amat berterimakasih kepada vivix kerana dengannya saya tidak lagi mengalami sakit2 seperti dahulu. malah badan saya sentiasa rasa segar..


    CIKGU KAMARULZAMAN
    Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

    My name is Kamarulzaman, I am a teacher who works in Johor.  My testimonial is about my son who was diagnosed with a low red platelet cell count or the doctor said as ITP.
    4 years ago when he was diagnosed with this disease I was devastated and I went to the specialist to really identify what is the problem?...  Because this situation can lead to 3 condition either a malfunction of the sum-sum tulang, ITP or leukemia. So I have to make sure what it is? After a few checking procedure by the specialist hospital, thank god it is not the either 2 and it is confirm ITP and the doctor say there is no cure for this.
                My son went for the treatment to monitor the red platelet cell of his body, the condition never improved and my son red platelet cell is always at 90 000 to 120 000, sometimes when it goes under 50 000 then he would be hospitalized.  (Normal person platelet count 150, 000 – 450 000) this was going on until the doctor tell me that one of my son lung is damaged and need surgery.  Since my son is still in school I would not like him to be operated.  Then, the doctor suggested him to take steroid. Well this have gone far enough because with steroid the side effect will be more ruining to my son health. So I try to find other solution in providing the healthcare for my son. That is why when Jess suggested Shaklee supplement a year ago for my son I just give it try. At that time my son is taking Vitalea, Vita-C and Nutriferon. The result is good because my son red cell platelet count maintain at 100 000 – 120 000 and I can see he can be slightly active because of this.
                In January 2010, Jess recommended me to try VIVIX with the supplement that my son already consuming. I was at first curious because can this product really build the new cell for our body. Well anyway there is no harm in trying a good supplement like Shaklee so I give it a try. On the first 3 days of consuming the product my son red cell platelet count drop to 93 000, so I call Jess what happened? He said wait a week and see for the changes because the body is readjusting the new nutrition.
                After a week I take my son for another test and to my surprise the platelet count shoot up to 170 000. This has never happened before and the doctor is surprised with the result also.  That night I was so happy for my son because now he gets a chance to live a normal life. Thank you! Vivix.

    PUAN  FARIDAH
    My name is Faridah and i am from Johor Bahru, my story happened a few years back when i got an attack for stroke, since i recovered from it my body is always under medication from doctor and i feel that my body always in fatigue after a walk or a long day, means that my body can't be 'renyah' (malay word for can't do a lot of thing with the body)....Another thing that bother me is my sinus problem that have been blocking my nose every morning and already i tried a lot of treatment for this you name it, the candle, the aromatherapy and everything that is to try.


    I met Jess when i was picking up my 2 daughter from school, he also is picking up his son at the school  and we both chit chat while waiting for our children to come out. After a few minutes, he said that he have a wonderful product called vivix that he want to show me. At first i am skeptical about it because i have tried a lot of product but since he want to show me why not it is no harm. So when he show the pamphlet the first thing that attracted me is the word Shaklee, because just in the morning my friend told me about how she bought shaklee for her infertility problem and i laugh at her and telling her "ada lagi ke shaklee ni?" and now again i hear the word shaklee. so back to the story, the 2nd thing that attracted me is the word fatigue and nerve problem because since the stroke i have this problem of remembering things. So i told him that i would look into it and ask my husband. That night i ask my husband about it and he agreed to let me buy it ( love my husband for this) and straight away give the money for it. so i contacted Jess to send me a bottle.

    On my first day of Vivix, i opened the bottle that look like a cosmetic container but very interesting to look at and sip my first taste of Vivix, it is very thick and taste good too. After that i went to work as usual and for the rest of the day i don't feel anything that change inside me. Coming home that night i was surprised because all this while when i come back from work i will feel the fatigued in my body but coming home that night i feel energetic, i wonder if Vivix works really this fast but i said maybe i don't use my body that hard that day so i went to sleep. For years when i went to sleep in the middle of the night  i will wake up and drink water because my throat feel "pering" (malay word for very thirsty) but not that night i am surprise because i woke up and it is already morning.

    That morning i feel strange because what i feel that i can breath easily without the feeling of blocked nose, and  i feel so excited because there is no more running nose and i can breath the fresh air in the morning, this sensation only i get after i went for a resdung treatment. I feel so excited that i can't wait what this wonderful product will do more for me that day, because in just one day it work a miracle for me!

    On the 2nd day of Vivix i feel that my body is like recharge and turn into a new me because i don't feel the tiredness and the fatigue that haunted me before. even when my family and i went to the shopping complex to shop for our things. Before i have to rest a few times and when i climb the stairs i will feel a short of breath. Now it is no more! i can walk the whole day at the shopping complex and not even feel the pain in my feet that i always had. i called Jess and told him about it. He said congratulation your body has been renewed.

    Yes! my body has been renewed thanks to Vivix that make it happened!  I am now so passionate about Vivix and so belief in the product that i stop taking my medication for high blood, until now it has been 5 days since i drink vivix and my high blood doesn't rise, my body feel wonderful and renewed, i also can't wait what vivix will do to my skin, the age spot. I am very excited about this product that i want to share it with all my friends and family. Thank You VIVIX!
      







    ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
    Hubungi saya untuk tempahan dan maklumat lanjut.

    Azlin Jaafar
    Shaklee Independent Distributor